Відповідно до навчального плану підготовки фахівців за спеціальністю «014 Середня освіта (014.021 Англійська мова і література)», 10.02.2025 розпочалась друга 6-тижнева виробнича педагогічна практика у студентів 4 А . Ось як почуваються практиканти і чого очікують:
Ігор Омельченко
Мій другий досвід педагогічної практики у школі виявився не менш захопливим. Повернувшись до рідної школи вдруге, я зміг ще глибше зрозуміти всі аспекти роботи вчителя та усвідомити значущість цієї професії. Протягом тижня я спілкувався з учнями 7-Б класу, дізнавався про їхні інтереси та спостерігав за життям класу зсередини. Робота з класом вимагала індивідуального підходу, адже кожен із учнів має свої особливості та бажання висловити власну думку. Я ще раз переконався, наскільки важливо адаптовувати матеріал до потреб конкретного класу, правильно розподіляти час і визначати мету уроку.
Організація навчального процесу, корисні поради та настанови від учителів, поєднання дисципліни з різноманітними видами діяльності — усе це відіграє важливу роль.
Особливе враження на мене справила Анна Валеріївна, вчителька англійської мови, яка вміло підбирає доступний та цікавий матеріал для учнів. Крім того, я мав змогу спостерігати за роботою класної керівнички 7-Б, Наталії Олексіївни, і побачити, як вона створює сприятливу атмосферу в колективі. Завдяки цьому тижню практики я ще краще зрозумів, як ефективно взаємодіяти з учнями, планувати та проводити уроки.
Це безцінний досвід, який допомагає вдосконалювати педагогічні навички.
Катерина Масанова
У ІІ семестрі навчання на 4 курсі мені належить пройти виробничу педагогічну практику з англійської та німецької мов у 7-8 класах. Загалом практика триватиме 6 тижнів (3 тижні англійської та 3 тижні німецької), що є довшим ніж практика яку я проходила в І семестрі.
Загалом, оцінюючи свій позитивний досвід роботи з дітьми та високі результати проходження практики у першому семестрі, я високо мотивована на та позитивно налаштована на подальшу практику другого семестру. Можу сказати що я готова до того, що дана практика буде дещо складнішою, ніж попередня, враховуючи її тривалість, старший вік учнів, а також присутність двох іноземних мов.
І хоча викладання англійської учням такого віку не є для мене цілковито новим (майже рік працюю в онлайн школі та проводжу індивідуальні заняття з англійської мови), мені надзвичайно цікаво отримати досвід викладання мови групі учнів старшого шкільного віку та дізнатися певні педагогічні тонкощі та нюанси методики такого виду роботи.
У той самий час, викладання німецької мови буде для мене цілком новим досвідом, адже я раніше ніколи не стикалася з цим. Проте, не дивлячись на це, я рішуче налаштована на роботу та очікую від цієї практики високих результатів у підвищенні власної кваліфікації, педагогічних, методичних та комунікативних навичок, а також отримання цінного практичного досвіду, корисного у своїй майбутній діяльності.
Анастасія Черненко
Під час педагогічної практики в 7-му класі з англійської мови я отримала можливість не лише вдосконалити свої педагогічні навички, а й краще зрозуміти особливості роботи з учнями цього віку. Робота в класі є цікавою та динамічною, адже діти активно беруть участь у заняттях, демонструючи зацікавленість та бажання вчитися.
Я прагнула зробити уроки не лише пізнавальними, а й інтерактивними, тому використовувала різні методи навчання: командні завдання, мовні ігри та обговорення в групах. Такий підхід допомігає учням впевненіше спілкуватися англійською мовою, розвивати креативність та вміння працювати в команді.
Окрім викладання в 7-му класі, я також мала нагоду провести профорієнтаційну зустріч для учнів 11-го класу. Метою заходу було бажання ознайомити старшокласників із можливостями вступу на спеціальність Середня освіта. Англійська та німецька мови та літератури у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького. Учні дізналися про особливості навчання, перспективи професії та можливості кар’єрного розвитку після закінчення університету.