ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ПІДБИЛА ПІДСУМКИ СВОЄЇ РОБОТИ

Наприкінці 2024-2025 навчального року Творча майстерня майбутніх вчителів зарубіжної літератури, заснована кафедрою слов’янської філології, зарубіжної літератури та методики навчання, підбила підсумки своєї роботи.

Студенти 1-4 курсів освітнього ступеня «бакалавр» представили широкий спектр своїх робіт, від розробок до візуального контенту, включаючи презентації та відеоматеріали.
Попри безмежні інформаційні потоки та вражаючі технології, література залишається незмінним джерелом духовності, мудрості й краси. Вона вчить мислити критично, співпереживати та знаходити відповіді на вічні питання. Волинець Анастасія та Лопушко Дар’я акцентували увагу слухачів на ролі вчителя зарубіжної літератури в цьому процесі. Саме від його майстерності, натхнення та творчої іскри залежатиме, чи полюблять учні читати, чи зможуть вони побачити в літературних творах не просто набір слів, а джерело знань, емоцій та життєвого досвіду. Аналізуючи особливості сприйняття інформації сучасними дітьми, студентки Бондаренко Софія і Труба Анна зазначили домінування візуального контенту, що надходить з телебачення, кіно, відеоігор та соціальних мереж. Таке середовище, на тлі інформаційних перевантажень та прискореного ритму життя, зумовлює формування «кліпового мислення». Це виявляється у розсіюванні уваги учнів та їхній схильності краще засвоювати короткі, візуально насичені повідомлення, аніж об'ємні тексти. Тому використання візуалізації в навчанні є для них більш органічним.
Студенти Анастасія Манькута, Альона Шульга, Марина Черевань та Нікіта Ральф обговорили інноваційні підходи до вивчення біографії та творчості літературних діячів. Вони наголосили, що знайомство з життям і доробком письменника має бути живою історією, а не сухим переліком фактів, особливо актуальним для сучасних учнів є емоційний та незабутній формат такого вивчення. Використання ігрових технологій на уроках зарубіжної літератури не лише робить процес навчання цікавим і динамічним, але й сприяє глибшому засвоєнню знань, розвитку ключових компетентностей та формуванню стійкого інтересу до читання. Наочним прикладом став квест до вивчення трагедії «Ромео і Джульєтти» Вільяма Шекспіра, створений Яною Буценко та Альоною Босакевич.
Формування моральних якостей є одним із ключових завдань викладача зарубіжної літератури. Література, як віддзеркалення людського буття, представляє розмаїття поведінки, вчинків та взаємин, спонукаючи учнів до роздумів над вічними дилемами добра і зла, справедливості й несправедливості, милосердя та жорстокості. Це питання актуалізувала студентка Валерія Хоменко. Залучення читачів до скарбів світової літератури є справжнім 
мистецтвом. У сучасному світі, перенасиченому інформацією та різноманітними розвагами, ефективна реклама стає вирішальним фактором для популяризації зарубіжних авторів та їхніх видатних творів. У цьому контексті особливої уваги заслуговує робота Анастасії Павловської.
Підсумкові уроки із зарубіжної літератури є особливим, кульмінаційним етапом освітнього процесу, що завершує вивчення теми, розділу чи цілого навчального року. Їхнє ключове завдання – не лише перевірити засвоєння матеріалу, а й сприяти його систематизації, узагальненню та глибокому осмисленню, допомагаючи учням усвідомити цілісність знань та їхній зв'язок з культурою та життям. Прикладом такого уроку став «Літературний марафон для учнів 6 класу», представлений Ангеліною Капраловою.
Творча майстерня майбутніх вчителів зарубіжної літератури – це простір для обміну ідеями, пошуку інноваційних підходів та вдосконалення педагогічної майстерності. Тут ми обговорюємо актуальні питання методики викладання зарубіжної літератури, ділимося власним досвідом, аналізуємо складні літературні твори та спільно знаходимо шляхи до сердець наших майбутніх учнів. Це місце, де кожен може реалізувати свій творчий потенціал, отримати підтримку колег та надихнутися для подальшої професійної діяльності.

Творча майстерня 1

Творча майстерня 2

Адреса та контакти

 м. Черкаси,

бульвар Шевченка, 79,

навчальний корпус № 3,

4 поверх, каб. 413, 415

 (0472) 36-03-22

 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Пошук